Canvis a la plataforma de notificacions electròniques

Les administracions públiques sembla que finalment s’han adonat que tenir diferents bústies electròniques per rebre les seves notificacions electròniques era un enrenou i un autèntic maldecap per als contribuents. És per això que se substituirà en un futur no gaire llunyà l’actual Direcció Electrònica Habilitada (DEH) per la nova Direcció Electrònica Única (DEHú).

Això tècnicament és un simple canvi de plataforma, però per al sofert contribuent suposarà un alleugeriment, almenys administrativament, ja que en aquesta nova plataforma podrà tenir accés a les notificacions que pot rebre de les diferents administracions públiques que s’han acollit, fins i tot hi podran accedir les persones físiques, que fins ara no podien.

S’han acollit a aquesta nova plataforma molts organismes públics, però per als residents a Catalunya caldrà esperar que la nostra felicitat sigui completa una mica més doncs, de moment, la plataforma e-notum (de la Diputació i administracions autonòmiques i locals) encara no s’ha integrat a la DEHú. Hi són, esperem que no triguin

No s’alarmin, tot seguirà igual com fins ara, només que durant uns mesos conviuran les dues plataformes i, com que s’han migrat dades de l’una a l’altra en data 31 de maig de 2021, podria ser que rebessin els avisos d’entrada de notificacions a la bústia electrònica per duplicat, doncs ambdues plataformes conviuran en paral·lel durant un temps.

Hem tingut notícia que aquesta migració sembla no haver anat perfectament i és molt convenient que es verifiquin a la nova plataforma si els mails i/o telèfons informats a l’anterior DEH per rebre avisos d’entrada de notificacions a la bústia electrònica s’han traspassat correctament, doncs s’ha detectat que en molts casos no ha estat així.

També ens consta que l’AEAT està mirant de resoldre tots aquests temes. És un canvi molt recent, però per la seva importància volem que en tinguin coneixement amb la màxima antelació possible. Per descomptat, seguirem informant-los de qualsevol novetat al respecte.

El nostre departament fiscal es posa a la vostra disposició per ajudar-vos en aquesta gestió i assistir-vos en els dubtes que puguin tenir al respecte. Així mateix, us recordem que des de fa temps JDA facilita a qui així ho desitgi, un nou servei que és la recepció de les notificacions electròniques pel seu compte.

 

Montse Farrés

Àrea Fiscal JDA/SFAI

 

Consulti els nostres serveis fiscals aquí.



Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"

Subscriu-te a la nostra newsletter

Informació bàsica sobre Protecció de dades
Responsable: JDA Expert LegalTax, S.L.P.; Finalitat: L'enviament de comunicacions comercials; Drets: Té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional; Informació adicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: https://www.jda.es/protecciondatos/contactos/.