Publicada la 3a convocatòria d’ajudes al programa Kit Digital

El Govern llança la tercera convocatòria d’ajuts del Programa Kit Digital. El termini per presentar les sol·licituds comença el 20 d’octubre i estarà obert durant 12 mesos o fins que s’acabin els fons.

Kit Digital és el programa d’ajuts impulsat pel Govern per promoure la digitalització de pimes i autònoms, que contribuirà a modernitzar el teixit productiu espanyol. Dotat amb un pressupost de 3.067 milions d’euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu de digitalitzar petites empreses i autònoms a tot el territori nacional.

Després de la publicació de l’ordre de bases, que recull el funcionament del programa, i la invitació pública perquè els agents digitalitzadors s’uneixin al programa i oferir les seves solucions, es va llançar la primera convocatòria d’ajuts dirigits a empreses d’entre 10 i menys 50 empleats prorrogada fins al proper 15 de març, a la qual va seguir una segona línia d’ajudes per a empreses entre 3 i menys de 10 empleats a sol·licitar fins al 02 de setembre del 2023.

En aquesta ocasió, aquesta tercera convocatòria d’ajuts va dirigida a autònoms i microempreses d’entre 0 i menys de 3 empleats per millorar-ne la competitivitat i el nivell de maduresa digital. Aquests ajuts compten amb un pressupost de 500 milions d’euros destinat perquè els beneficiaris adoptin una o diverses solucions de digitalització disponibles al Catàleg de Solucions de Digitalització del Programa Kit Digital.

 

Quantia de les ajudes

L’import màxim d’ajut o bo digital per beneficiari serà de 2.000 € i s’hi podran adquirir les solucions de digitalització per a àrees clau identificades pel programa. A continuació, us presentem quins seran els imports màxims d’ajuda per categoria, així com la durada que ha de mantenir la prestació del servei:

 

Categories de Solucions de Digitalització Mesos de prestació Quantia per SEGMENT III
Lloc Web i Presència a Internet 12 2.000 €
Comerç electrònic 12 2.000 €
Gestió de Xarxes Socials 12 2.000 €
Gestió de Clients 12 2.000 € (inclou 1 usuaris)
Business Intelligence i Analítica 12 1.500 €  (inclou 1 usuaris)
Gestió de Processos 12 2.000 € (inclou 1 usuaris)
Factura Electrònica 12 1.000 €  (inclou 1 usuaris)
Serveis i eines d’Oficina Virtual 12 250 €/usuari (fins a 2 usuaris)
Comunicacions Segures 12 125 €/usuari (fins a 2 usuaris)
Ciberseguretat 12 125 €/dispositiu (fins a 2 dispositius)
Presència avançada a Internet 12 2.000 €
Marketplace 12 2.000 €

 

Qui pot sol·licitar aquests ajuts?

 

Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les petites empreses i persones en situació d’autoocupació del Segment III. És a dir, microempreses d’entre 0 i menys de 3 empleats, el domicili fiscal dels quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts:

  • Complir els límits financers i efectius que defineixen les categories d’empreses.
  • Estar en situació d’alta i tenir l’antiguitat mínima de 6 mesos.
  • No tindre consideració d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
  • No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • No superar el límit d’ajuts mínims (de petita quantia).
  • Disposar de l’avaluació del Nivell de Maduresa Digital, d’acord amb el test de diagnòstic disponible a la plataforma Accelera pime:

(https://www.acelerapyme.gob.es/).

 

Quan es poden sol·licitar?

Les empreses interessades podran sol·licitar els ajuts a partir del 20 d’octubre a la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 20 d’octubre de 2023 o fins que s’acabin els fons.

 

Quins passos cal seguir?

Com sol·licitar el teu bo digital:

  1. Registra’t a www.acelerapyme.es i completa el test d’autodiagnòstic. D’aquesta manera, se sabrà quin nivell de digitalització té la teva empresa per poder ajudar-te millor i recomanar-te serveis ajustats a les teves necessitats.
  2. Consulta el catàleg de solucions digitals, on podràs escollir una o diverses de les que ofereixen els agents digitalitzadors. Les que s’adaptin millor a les necessitats del teu negoci.
  3. Sol·licita l’ajuda Kit Digital a la seu electrònica de Red.es (seu.red.gob.es). Completa tots els passos del formulari.

 

Com utilitzar el teu bo digital:

  1. Accediu al catàleg d’agents digitalitzadors i decidiu amb qui voleu desenvolupar la vostra solució digital.
  2. Posa’t en contacte amb els agents digitalitzadors, subscriu “l’acord de prestació de solucions digitals” i comença el teu canvi digital.

 

Catàleg d’agents digitalitzadors

Des del 10 de març està disponible el Catàleg de Digitalitzadors amb els primers agents digitalitzadors adherits al programa a Accelera pime. El termini d’adhesió per esdevenir un agent digitalitzador estarà obert durant tota la vigència del programa Kit Digital. Per aquesta raó, aquest catàleg s’anirà actualitzant i ampliant a mesura que es vagin resolent les sol·licituds d’adhesió.

Cal destacar que la funció dels agents digitalitzadors és col·laborar i ajudar les pimes en el procés de sol·licitud de les ajudes. Seran ells els qui presentin tota la documentació justificativa i, un cop s’hagi prestat el servei i aprovat la seva justificació, rebran el pagament del bo digital.

 

A JDA comptem ja amb diversos partners Agents Digitalitzadors adscrits al programa que us ajudaran amb tot l’assessorament tecnològic i els procediments i documentació necessària.

 

Contactem? contacto@jda.es

Àrea de Consultoria en Finançament Investigació, Desenvolupament i Innovació

JDA/SFAI

print


Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"

Subscriu-te a la nostra newsletter

Informació bàsica sobre Protecció de dades
Responsable: JDA Expert LegalTax, S.L.P.; Finalitat: L’enviament de comunicacions comercials; Drets: Té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s’explica a la informació addicional; Informació adicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: https://www.jda.es/protecciondatos/contactos/.