Primera convocatòria d’ajudes del programa Kit Digital

El Govern llança la primera convocatòria d’ajuts del Programa Kit Digital. El termini per presentar les sol·licituds comença el 15 de març i estarà obert durant sis mesos o fins que s’acabin els fons. Kit Digital és el programa d’ajuts impulsat pel Govern per promoure la digitalització de pimes i autònoms, que contribuirà a modernitzar el teixit productiu espanyol. Dotat amb un pressupost de 3.067 milions d’euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu de digitalitzar petites empreses i autònoms a tot el territori nacional.

Després de la publicació de l’ordre de bases, que recull el funcionament del programa, i la invitació pública perquè els agents digitalitzadors s’uneixin al programa i oferir-ne les solucions, es llançaran diverses convocatòries d’ajudes dirigides als diferents segments de pimes i autònoms, durant el període 2021-2023.

En aquesta ocasió, aquesta primera línia d’ajudes va dirigida a empreses d’entre 10 i menys de 50 empleats per millorar la seva competitivitat i nivell de maduresa digital. Aquests ajuts compten amb un pressupost de 500 milions d’euros destinat perquè les empreses beneficiàries adoptin una o diverses solucions de digitalització disponibles al Catàleg de Solucions de Digitalització del Programa Kit Digital.

 

Quantia de les ajudes

 L’import màxim d’ajuda o bo digital per beneficiari serà de 12.000 € i amb ell les pimes podran adquirir les solucions de digitalització per a àrees clau identificades pel programa. A continuació, us presentem quins seran els imports màxims d’ajuda per categoria, així com la durada que ha de mantenir la prestació del servei:

 

Categories de Solucions de Digitalització Mesos de prestació Quantia per a SEGMENT I
Lloc Web i Presència a Internet 12 2.000 €
Comerç electrònic 12 2.000 €
Gestió de Xarxes Socials 12 2.500 €
Gestió de clients 12 4.000 € (inclou 3 usuaris)
Business Intelligence i Analítica 12 4.000 € (inclou 3 usuaris)
Gestió de Processos 12 6.000 € (inclou 10 usuaris)
Factura electrònica 12 1.000 € (inclou 3 usuaris)
Serveis i eines d’Oficina Virtual 12 250 €/usuari (fins a 48 usuaris)
Comunicacions Segures 12 125 €/usuari (fins a 48 usuaris)
Ciberseguretat 12 125 €/dispositiu (fins a 48 usuaris)

 

 

 Qui pot sol·licitar aquests ajuts?

Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les petites empreses i persones en situació d’autoocupació del Segment I. És a dir, empreses d’entre 10 i menys de 50 empleats, el domicili fiscal dels quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts :

  • Complir els límits financers i els efectius que defineixen les categories d’empreses.
  • Estar en situació d’alta i tenir l’antiguitat mínima que s’estableix per convocatòria.
  • No tindre consideració d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
  • No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • No supereu el límit d’ajuts mínims (de petita quantia).

 

Quan es poden sol·licitar?

Les empreses interessades podran sol·licitar els ajuts a partir del proper 15 de març a la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 15 de setembre o fins que s’acabin els fons.

 

Quins passos cal seguir?

Com sol·licitar el teu bo digital:

  1. Registra’t a www.acelerapyme.es i completa el test d’autodiagnòstic. D’aquesta manera, se sabrà quin nivell de digitalització té la teva empresa per poder-te ajudar millor i recomanar serveis ajustats a les teves necessitats.
  2. Consulta el catàleg de solucions digitals, on podràs escollir una o diverses de les que ofereixen els agents digitalitzadors. Les que s’adaptin millor a les necessitats del teu negoci.
  3. Sol·licita l’ajuda Kit Digital a la seu electrònica de Red.es (seu.red.gob.es). Completa tots els passos del formulari,

Com utilitzar el teu bo digital:

  1. Accediu al catàleg d’agents digitalitzadors i decidiu amb qui voleu desenvolupar la vostra solució digital.
  2. Posa’t en contacte amb els agents digitalitzadors, subscriu “l’acord de prestació de solucions digitals” i comença el teu canvi digital.

 

Catàleg d’agents digitalitzadors

Des del 10 de març està disponible el Catàleg de Digitalitzadors amb els primers agents digitalitzadors adherits al programa a Accelera pime. El termini d’adhesió per convertir-se en un agent digitalitzador estarà obert durant tota la vigència del programa Kit Digital. Per aquesta raó, aquest catàleg s’anirà actualitzant i ampliant conforme es vagin resolent les sol·licituds d’adhesió.

Cal destacar que la funció dels agents digitalitzadors és col·laborar i ajudar les pimes en el procés de sol·licitud dels ajuts. Seran ells els qui presentin tota la documentació justificativa i, un cop s’hagi prestat el servei i aprovat la seva justificació, rebran el pagament del bo digital.

 

A JDA comptem ja amb diversos partners Agents Digitalitzadors adscrits al programa que us ajudaran amb tot l’assessorament tecnològic i els procediments i documentació necessària.

 Contactem? contacto@jda.es

 

Àrea de Consultoria en Finançament Investigació, Desenvolupament i Innovació

JDA/SFAI



Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"

Subscriu-te a la nostra newsletter

Informació bàsica sobre Protecció de dades
Responsable: JDA Expert LegalTax, S.L.P.; Finalitat: L'enviament de comunicacions comercials; Drets: Té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional; Informació adicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: https://www.jda.es/protecciondatos/contactos/.