Noves obligacions d’informació sobre les condicions laborals Reial decret 723/2026, de 9 de setembre
- 23 de setembre de 2026
- Escrit per: jdainfo
- Categories: Laboral, Laboral
El Reial decret 723/2026, que entrarà en vigor el pròxim 5 d’octubre de 2026, estableix noves obligacions per a les empreses en matèria d’informació a les persones treballadores sobre les seves condicions laborals.
La nova normativa exigeix facilitar de manera clara i per escrit informació sobre aspectes essencials de la relació laboral, entre d’altres: funcions i categoria professional, salari i conceptes variables, jornada i horaris, període de prova, vacances, conveni col·lectiu aplicable, procediments d’extinció i modificació de les condicions de treball, així com determinada informació sobre sistemes automatitzats utilitzats en la presa de decisions laborals.
Amb caràcter general, aquesta informació s’haurà de facilitar ABANS de l’inici de la relació laboral i es podrà incorporar al mateix contracte de treball o facilitar mitjançant un document específic, en paper o format electrònic.
Pel que fa als contractes ja vigents, l’empresa haurà de facilitar aquesta informació quan la persona treballadora ho sol·liciti, en un termini màxim de 30 dies hàbils, sempre que no en disposi ja.
Adjuntem informació més detallada sobre les principals novetats del Reial decret i la seva aplicació en el següent enllaç.
Des de JDA recomanem revisar i adaptar els models de contractació i la documentació laboral per garantir el compliment d’aquestes noves obligacions a partir de la seva entrada en vigor.
El nostre Departament Laboral queda a la vostra disposició per revisar i adaptar la documentació de la vostra empresa a la nova normativa.
Àrea Laboral de Grup JDA